Sunday 6 April 2014

Assalamualaikum.

Lebih kurang sebulan atau lebih i've been here. Tempat baru, kawan baru, perspection yang baru. To be frank, aku still try to adapt dengan benda baru kat sini. Its not easy. For the first time aku keluar dr rumah utk hadap benda yang aku sendiri pilih. I might be not crying in front of mak ayah to show how sad i am having life without them here. But, buttom of my heart having life here is totally killing me inside. Im pretty sure people surrounding ingat aku tough as tough my body is. No! im not. Aku pun tisu jugak kadang2. Koyak jugak bila ingatkan rumah. Mak selalu pesan pandai2 bawak diri over here. Jangan jadi macam dulu. Jangan cepat rasa nak pukul orang. Jangan cepat annoying kat orang. The true is, aku mmg control sikit habit tu kat sini. Sebab aku taknak dah patah balik zaman ranap aku tu. Alhamdulillah, aku dapat kawan yang baik2, good looking, funny and adorable. Diorang antara manusia yang tuhan hadirkan dalam hidup aku untuk aku baiki diri aku. Setidak-tidaknya aku ada family kecil yang tuhan kasi pinjam sepanjang tempoh aku disini.

Friendship. Perkara paling aku takut is stabbing back! (allergic sebab pernah kene kot) Aku mungkin ada benda yang tak berapa nak berkenan dengan diorg and im pretty sure diorg pun akan ada benda yg diorg tak suka pasal aku. The thing is, accept me who i am and ill accept you as you are. Aku tak harap diorang akan suka aku gila babi punya. Sebab i know my self better. They'll get annoyed to me. Apa-apa pun, aku redha dengan apa yang aku jalani sekarang. Tuhan tetapkan itu, dan ini yang aku perlu lalui lillahi'taala.

Jadi kuat Jo! Ni baru sebulan. Banyak bende ko akan hadap. Satu2 nya nanti akan buat kau tersungkur. Kau boleh predict kan benda tu? As long as kau kuat, macam mana tersungkur pun kau still boleh look up and fight for it. Jangan goyang sikit pun. Ini lumrah. Ini fitrah. Take it or leave it. Remind you're self Allah is always ada. So you dont have to worry so much. Aku harap friendship yang ada kekal ke akhirat. Friendship ni banyak bagi pahala sebenarnya. Even you just lend your ear to be a good listener! Pahala jugak tu. (itu mak cakap lah, aku ikut je.)

Whatever it is,ENJOY every moment here!




No comments: