Monday 3 February 2014


Assalamualaikum.

Having great holidays guys? Yeahh. After a few weeks Qi pergi Terengganu. This CNY holiday dia balik :) Yeayy. Im soooo happy. Great news! 

Another great news bila one of my dream come true! Memang dah ada niat sebenarnya nak further studies. Alhamdulillah. Tuhan makbulkan. 




Sebenarnya, bila ramai bagi pendapat pro and cons pasal further study ni, aku jadi takut. Jadi macam ye tak ye je nak pergi. Tapi, untuk masa depan, i think i should go for it. Ini peluang, bukan semua orang dapat. Ilmu kita nak carik mana2 boleh dapat. Cuma nak dengan taknak je. After all, ini yang aku pilih. Ni yang aku nak kan? So hadap!

Now, Im glad! Bila aku toleh balik aku yang dulu jahanam ranap dek kerana pilihan aku. Why dont aku bagi peluang kat diri aku sendiri untuk maju sama macam orang lain. Why dont, i think for a better me instead of berkejar2 jadi lebih baik dari orang lain. 

Memang, kerja sekarang gaji boleh tahan. Enviroment pun bagus. Kerja tak pernah over-load. Jarang sekali kena marah dengan boss (masa baru2 je kene). Boleh kata, mewah jugak dengan apa yang ada. Cukup tampung bil api, air, astro kat rumah tu. Boleh kasi duit belanja rumah kat mak. Sayang sebenarnya, sayang sangatt. Sini ada team-work hebat. Rasa macam satu family tak kira bangsa apa.

Memang tuhan suka duga kan? Bukti Dia masih kisahkan aku. Betul orang cakap, Dia bagi satu, Dia tarik satu. Tuhan tak pernah kejam. Tuhan masih sayang. Aku je yang selalu alpa!

Hopefully, ini pilihan tepat. Tak kisahlah apa yang datang sekali pun. I have to improve myself. Sekurang2nya aku ada sesuatu nak dicerita dengan anak cucu aku nanti masa tua. Hehe :D Ini pilihan aku. Terima Kasih Tuhan :)









No comments: