Sunday 19 January 2014

Assalamualaikum,

Lama tak update. Mungkin hal lain lebih priority buat masa sekarang. Since a while after my last post, banyak benda sebenarnya nak share. Tapi selalu type, padam, type, padam. Mungkin sebab rasa tak perlu. Mungkin jugak sebab rasa diri dah terlalu tua nak cerita semua benda kat sini. *Okay tu kidding.

Dulu, ada satu masa aku betul2 marahkan diri sendiri. Ada je yang tak kena. Ada je yang menjadi punca aku rasa sakit hati. Mak selalu bebel, ayah tak ambil peduli, abang kakak ada macam takde, adik tak tahu apa2, boyfriend ada awek lain, ada kawan stab at my back. Study tak pandai2. Macam2 hal buat aku rasa diri aku teruk dari orang lain. Aku selalu pertikai takdir. Aku selau salahkan diri sendiri. Semuanya aku rasa tak adil. Aku anggap semua orang pandang aku bangkai, tak guna. Aku mengeluh pasrahkan takdir.

Sampailah satu masa, aku bangkit balik. Aku abaikan rasa sakit yang ada. Aku buang tabiat menghembus salah pada diri sendiri. Aku maju sikit demi sikit. Aku carik 'aku' yang lama sesat.

Aku ada jumpa seseorang, yang pada waktu itu cuma dia yang faham. Cuma dia yang aku ada. Banyak aku sakitkan dia dengan cerita lama aku. Tapi dia masih sabar. Terima aku walau tercalar disini sana. Aku mula pulih, walau bukan sepenuhnya.

Bila aku mula senang dengan dia, apa yang aku dambakan selama ni datang balik pada aku. Aku bingung. Aku buat keputusan. Aku tinggalkan dia. Aku balik pada rasa yang sebenar. Yang nyata, rasa aku pada dia cuma kawan atau mungkin lebih kepada teman rapat. Dia relakan.

Aku selalu dipesan dia, seteruk nasib yang aku alami. Mungkin ada nasib orang lain yang jauh lebih teruk. Dia, tuhan turunkan pada aku untuk menghapus rasa benci dalam diri aku. Terima kasih sebab setidak-tidaknya dia wujud bagi aku satu ruang untuk perbaiki diri.

Tuhan tak pernah kejam pada aku. Dia tarik yang baik, dia datangkan pada aku 'kekasih' yang lebih baik. Aku percaya setiap kejadian dan dugaan yang datang pasti tuhan alaskan dengan 1001 keajaiban dan hikmah. Sabar. Dan sentiasa berusaha.

Harini, aku mampu senyum. Rasa lega masih punya lelaki yang aku sayang sejak 9 tahun dulu. Dia (selain family), antara manusia yang buat aku rasa beruntung hidup atas dunia. Kalau aku tak sabar, mungkin aku tak mampu senyum macam hari ini. Mungkin aku masih aku yang dulu.

Bersabarlah, ada waktunya tuhan cuma nak duga. Cepat atau lambat je hikmah yang menanti. Sabar.





p/s: Bila dicongak balik masa yang aku bazirkan, rasa keji nak jumpa tuhan. Malu.














No comments: