Friday 19 April 2013

.assalamualaikum.

TERIMA KASIH, TUHAN

Alhamdulillah, selesai tiga tahun belajar di Politeknik Premier Ibrahim Sultan. Aku pasti akan rindu everything pasal poli, tempat aku menuntut ilmu. Sepanjang tempoh 3 tahun ni, macam2 aku dan kawan2 lalui. Kenangan pahit, manis, masam, masin. Semua ada. Ya Allah, dah akhir2 ni mula lah nak rasa sedih. Hmm. Teringat masa sem 1 dulu, terkial-kial nak lukis straight line. Bayangkan! Straight line pun freehand tak dapat buat! Poor me. Haha. At the end, satu-satu aku bertatih. Makin lama makin suka. Makin lama makin mahir. Lepas technical drawing, digital drawing pulak. Lepas tu, upgrade sikit kepada editing and flash. Next stage, scription for web, lepastu final project for major. Banyak. Terlalu banyak. Nak dengan taknak je cekut ilmu tu simpan dalam hard disk benak otak.

Tiga tahun belajar, bukan senang untuk course macam kiteorang. Banyak pakai duit, banyak kerah idea, waktu tidur? kirim salam nak tidur awal. Sepanjang tempoh tu jugak aku berusaha nak dapat dekan! Alhamdulillah. Sem 5 dapat dekan. Sem 5 tau. Punyalah terkial-kial. Sedih!! Hopefully, last sem ni aku dapat kekalkan angka 3.5 ke atas tu. InshaAllah.

Dan sepanjang tempoh ini juga, aku paling terharu dapat buktikan pada family yang aku boleh jadi yang terbaik. Alhamdulillah. Semua ni datang bila semua yang kita buat ada pendorong dan restu dari orang tua. Setiap kali nak assessment, review and so on. Aku mesti msg ayah, call mak untuk sentiasa doakan kejayaan aku. Alhamdulillah again, tuhan makbulkan. Doa ibu tu, mujarab!! Menjadi yang terbaik dalam kalangan terbaik tu salah satu bonus untuk aku. TERIMA KASIH, TUHAN.


Syukur tuhan!









No comments: