Wednesday 14 March 2012

.assalamualaikum.

IKUT HATI MATI


Hai semua harini tak pergi kerja. Yohoo. Seronok bonok lah kan bangun lambat sikit. Dah lah dari malam semalam hujan. Nyaman je tido. So, tadi baru je balik dari JPJ, selesaikan hal2 yang menyerabutkan kepala hamba. Selesai sudah segala urusan. Alhamdulillah. Emm, semalam aku berhadapan dengan konflik. Yang mana aku rasa bila dikenang, sebenarnya masalah tu berpunca dari diri aku sendiri. Ntahlahh, kadang-kadang aku rasa, aku perlu hormat diri aku, percaya diri aku, dan yakin pada orang yang aku sayang. Tapi, ni sebaliknya. Aku memang bukan pompan yang jenis mengongkong itu dan ini. Bukan jugak pompan yang kuat cemburu mati-mati. Tak, tu bukan aku. Tapi, masalah aku pada diri aku. Aku tak yakin dengan orang yang aku sayang. Ni haa, aku. Perangai buruk aku. Memang, aku selalu tanam dalam diri, jodoh tuhan tentukan. Kalau ada jodoh dengan dia tak kemana. Tapi kesian lah kat dia yang sentiasa berusaha yakinkan aku, sedangkan aku? Emm. Kadang-kadang aku fikir, kenapa aku perlu dengar atau mengiyakan cakap-cakap orang, sedangkan dia yang selama ni sentiasa ada dengan aku,aku tak endah.Aku tak amik pusing. Aku tetap berprasangka buruk. ;(. Yelah, mungkin aku terkesan dengan perkara lampau aku lalui dulu. Aku diludah, dipijak hidup-hidup.Aku dipersampah, aku ditikam oleh mereka yang aku kenal.Jadi sekarang aku serik. Aku terlalu mengikut bentak hati aku.Tak fikir hati orang.

Ini janji aku dalam diri, aku sendiri akan yakinkan diri aku. Untuk masa depan aku,untuk hari-hari aku, untuk hidup dan mati aku. Iqmal b Ismail, maafkan saya ye :'(






2 comments:

Anonymous said...

I just like what u wrote.Truthly honest deep in your heart.And as a person who doesnt know u,i feel it too :)

juana fadzlilah said...

Thank you very much.Keep on following me :)