Saturday 17 December 2011

.assalamualaikum.

KUDRAT


Hi all, tadi petang hantar mak Qi pergi Celcom Center. Tengah-tengah drive terpandang seorang uncle ni jalan melintasi  kereta aku. Well, dari pandangan kasar aku lihat, masih sihat tubuh badan. Masih cerah pandangan mata dan pergerakannya jugak tak menjadi batas. Masih mampu berjalan dari taman ke taman.Huhh. Yang aku boleh rumuskan adalah, uncle tu masih sihat dan menpunyai kudrat. Tapi sayangg, dalam keadaan tubuh badan yang masih kuat, kerjanya hanya mengemis. Aduhai, sedih rasanya. Mana kehidupan kau? Mana orang sekeliling kau? Mana rumah kau? Inikah jalan yang kau pilih? Kudrat masih ada, find a job lah. Even cleaner ke, apa ke janganlah sampai mengemis! Okayy mungkin aku tak tahu apa kisah disebalik hidup uncle tu, but i feel really sad with this situation. Sedih sangat. Terbayang ayah yang masih kuat berkerja. Syukur ! Aku harap uncle tu get a better life. Hopefully ada lah sape-sape amik dia and at least hantar dia kat rumah orang kebajikan. Kesian lah, sedih sangat!

No comments: